Egyetemi hallgatók tévképzetei fizikai kémiából

Adatlap
Előadó: 
Tóth Zoltán (Debreceni Egyetem) - Turányi Tamás (ELTE)
Időpont: 
csü., 2010-12-02 15:30
Helyszín: 
063-as Bruckner-terem (Északi tömb)

A tévképzetek kialakulásának legfőbb oka, hogy a hallgatók a tanult tudományos fogalmak helyett hétköznapi fogalmakban gondolkodnak. A tévképzetek kialakulásához és azok megerősödéséhez gyakran hozzájárul a középiskolai oktatás is. ELTE kémia, biológia és környezettan alapszakos, valamint SOTE gyógyszerészhallgatók tévképzeteit vizsgáltuk termodinamikai és reakciókinetikai témákban. A négy évfolyam a feladatlapot rendre 43,0%, 17,2%, 5.3% és 24,5% átlagos eredménnyel írta meg. Az egyes évfolyamok hallgatóinak kémiai szemlélete között tehát jelentős különbséget találtunk és annál jobb eredményt értek el, minél több kémiát tanultak korábban. Kiderült ugyanakkor az is, hogy a nagyobb lexikális tudás nem jelenti azt, hogy egy hallgatónak kevesebb tévképzete van.