Tanári Műhely - beszámoló két foglalkozásról - FRISSÍTVE


Nagy számú és igen aktív, sokat kérdező hallgatóságot vonzott az ELTE TTK Tanári Műhely első két kémia szakos programja 2013. október 8-án és október 15-én este.

A téma mindkét alkalommal azonos volt: "Hogyan neveljünk jó kutatókat?". A cél az volt, hogy a leendő kémiatanár hallgatók megértsék, milyen tulajdonságokra és képességekre van szüksége a kreatív, innovatív kutatómunkát végző embereknek. Ez ugyanis előmozdíthatja azt, hogy ezek kifejlődését a rájuk bízott diákokban majd egykor, a közoktatásban dolgozó tanárként ők maguk is elő tudják segíteni; ezáltal hasznos utánpótlásnevelő munkát végezve a kémikustársadalom számára.

A késői óra ellenére sok kérdést és hosszas beszélgetést indukált Prof. Dr. Mátyus Péter, a Semmelweis Egyetem Szerves Vegytani Intézetének vezetője által tartott, sok érdekes információt, valamint konkrét esetet összefoglaló előadás. A vitaindító a gyógyszerkutatás nehézségein keresztül mutatta be, hogy milyen problémákkal kell megküzdenie egy kutatómunkát végző kémikusnak.

A második alkalommal még többen gyűltünk össze és még tovább voltunk ott, mint az előző héten (este fél 9-ig!). Dr. Szántay Csaba, a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt. Hatóanyag Kutatási és Fejlesztési Főosztály Szerkezetkutatási Osztályának vezetője egy fantasztikus, inspiráló, és nagyon szórakoztató előadást tartott, ami után érdekes vita alakult ki.